Populära inlägg

söndag 21 januari 2018

Att våga vara sig själv

Om vi lever mer i nuet så behöver vi inte ångra alla val vi inte gjorde.
Det är så lätt att ta goda människor för givet, jag kan vara likadan men försöker att bättra mig och värdesätta det fina jag har i mitt liv.
Det fanns en tid i livet när jag inte värdesatte mig själv och lät folk bara ta och ta, medans jag fortsatte att ge.....
Vi är värda att bli älskade, uppskattade och sedda, och om man inte blir det i ett förhållande så borde man stänga den dörren.
Låt ingen göra kaos i ditt inre, det är allt du har när de materiella sakerna försvinner och ytan rasar.
Jag har kommit på att allt man behöver är en inre styrka, en kärlek och respekt för sig själv och kärlek i hjärtat.
Ingen behöver bekräfta mig, jag vet mitt värde och med det inom sig så är man fri.
Jag behöver inte slåss för överlevnad och för att bli älskad, jag är älskad bara för att jag är.
Jag behöver aldrig vara rädd för att förlora något, jag har allt jag behöver inom mig.
Om man vill vara i mitt liv och tillföra glädje och utveckling, då är det en bonus, kan man inte det så kan man helt enkelt söka sig någon annanstans.
Här släpps inte drama in mer, ingen svartsjuka eller äganderätt.
Vi kan inte ta ansvar för andras lycka eller misslyckanden, var och en får stå för sitt och om man inte gillar det man upplever, då för man söka sig till det som matchar ens egen energi.
Det kan kännas som om man lämnar ett spår av kaos bakom sig och folk vill dra tillbaka en för att inte stå ensamma i skiten de skapar....men nej, kasta det, bränn det.
Det är inte egoistiskt, det är att sätta gränser för vad man som människa vill ta del av och klarar av.
Hör detta: MAN KAN INTE ÄNDRA PÅ NÅGON SOM INTE ÄR VILLIG ATT ÄNDRA PÅ SIG SJÄLV OCH TA EN SANN TITT PÅ SIN EGEN SPEGELBILD .
Jag har förstått, jag har accepterat att den enda man kan ändra på är sig själv, och det spelar ingen roll vad människan säger, det är bara ord om det inte syns utanpå, på sättet att tänka, känna och agera.
Vi kan inte "rädda"någon ifrån sig själv och helst inte genom att låta dom trampa in med smutsiga skor över hela ditt väsen, slänga ditt hjärta i väggen och sedan säga förlåt för att nästa dag göra samma sak igen.
Stå upp för dig själv!! Älska dig själv!! Tro på dig själv! Du är älskad i andras ögon, bara för att du är du.....
Man kan klaga sig sjuk, visste ni det?
Man kan älta och förbittra sig sjuk, och den man satsade allt på kommer inte att ställa upp då heller.....
Livet handlar om att man ska leva ett liv som skapar lycka och meningsfullhet och inte som andra har bestämt åt dig, bestämt vad du ska tycka, tänka och känna.....Nej, det finns bara en som du och dom som verkligen älskar dig på riktigt kommer att uppskatta det som du har att ge och älska dig för att du alltid försöker göra det som finns i ditt hjärta, resten kan gå sin egen väg och försöka spela sina spel för egen vinning någonstanns där det tas emot.
Rädslan är vår största boja och håller oss alltid på plats, och det är bara vårt eget val att möta den och se den för vad den är, du är större än en liten rädsla, så omfamna den, och förvandla den till MOD.
Inlakesh



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar